Конференція освітян району 28.08.2013 року

Шановні колеги!

Ще кілька днів і в Україну прийде особливе свято – 1 вересня. Воно надзвичайно державне, сімейне та об’єднуюче. Воно об’єднує всіх і на кілька днів стирає політичні, агітаційні й інші розбіжності. Чи готові ми сьогодні до старту нової української школи? Саме так – нової. Бо з 1 вересня 173 першокласника, 182 другокласника та 211 п’ятикласників району починають навчання за новими Державними стандартами і програмами. Усього за парти сядуть 2075 учнів.

У районі збережена мережа закладів освіти. На даний час функціонує 9 загальноосвітніх закладів, 1 загальноосвітнє об’єднання «школа-дитячий садок» І-ІІІ ступенів, 1 загальноосвіт

ня «школа-дитячий садок» І-ІІІ ступенів, 3 навчально-виховні комплекси загальноосвітні навчальні заклади І-ІІІ ступенів «школа-дитячий садок»,9 дошкільних навчальних закладів, ДЮСШ, РЦДТ, КЗ «ДОТ ім. Івана Бережного».

Цій події передувала без перебільшення, надскладна і напружена праця. За декілька останніх років створено усі передумови для справжнього, далеко не косметичного, реформування освітньої галузі. Лише протягом 2012-2013 навчального року було проведено 47 семінарів, на яких розглядалися питання модернізації змісту освіти. Уперше з ініціативи відділу освіти та КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» на базі Гаврилівської ЗОШ було проведено День майстерності. Під час проведення заходу творчі, небайдужі, креативні вчителі зі шкіл району з метою обміном досвідом продемонстрували для своїх колег свої бачення викладання предметів, а для Гаврилівських школярів – це стало цікавим знайомством з освітянами району.

Мета таких заходів лише одна – забезпечити нашим дітям якісно нову українську освіту: сучасну, доступну, модернізовану і конкурентоспроможну на всіх рівнях.

У районі добре налагоджена безпечна і зручна переправа з дошкільної освіти в початкову школу: 100% п’ятирічок охоплені дошкільною освітою.

Дошкільний вік - особливо важливий і відповідальний період у житті дитини, в цьому віці формується особистість, і закладаються основи здоров'я. Благополучне дитинство і подальша доля кожної дитини залежить від мудрос/Files/photogallery/686/P8283506.JPGті вихователя, його терпіння, уваги до внутрішнього світу дитини.

У районі налічується 1315 дітей віком від 0 до 6-7 років (фактично проживають), із них по місту – 464 дошкільники, по селу – 851.

У дошкільних закладах діючими є 34 групи, в яких виховується 786 дітей, що становить 68,8% від загального контингенту дітей дошкільного віку і на 2% більше, ніж у минулому році.

Це стало можливим завдяки тому, що з 1 вересня 2012 року почала діяти друга група для дітей дошкільного віку у Миролюбівському НВК (30 вихованців на 2 групи). З 1 квітня 2013 року у Дудчанській школі-сад розпочала роботу третя група для дітей дошкільного віку. Друга дошкільна група у Біляївському НВК буде відкрита з 1 вересня 2013 року. Проводиться робота щодо створення об'єднання школа-дитячий садок на території Хрещенівської сільської ради. Мала кількість дітей у сільській місцевості зумовлює високу вартість навчання та виховання сільської дитини, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення сільських навчально-виховних закладів. Перевагами створення «школи-дитячого садка» є: збільшення кількості учасників навчально-виховного процесу в одному закладі; збільшення відсотку охоплення дітей дошкільного віку; створення умов для підтримки наступності між дошкільним вихованням і навчанням у школі та прискореної адаптації у системі «вихованець – учень»; оптимізація активності батьків та спонсорів на базі одного навчально-виховного комплексу; покращення якості освітніх послуг дошкільної освіти через використання більш професійного кадрового потенціалу школи. Як показує наш досвід створення «шкіл-садків» це один із ефективних способів оптимізації мережі, який дає змогу зберегти освітній осередок на селі і, як наслідок, збереження самого села.

З метою організації тісної співпраці з батьками на базі кожного закладу діє «Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім'ї».

Дошкільні заклади знаходяться на балансі сільських та селищної рад і фінансуються згідно з кошторисом та використовуються за призначенням. Середня вартість утримання однієї дитини становить 9412 грн., по місту – 9104,85 грн., по селу – 9649,25 грн.

Проте, абсолютно невирішеним залишається питання щодо виготовлення правовстановлюючих документів закладів освіти, що є невиконанням розпорядження Кабінету Міністрів України, доручення голови обласної державної адміністрації та позбавляє права заклади освіти на надання освітніх послуг. Тому, шановні селищний та сільські голови! Звертаюся до вас з проханням прискорити процес оформлення вищезазначених документів.

У 2012 році фінансування освітньої галузі району становило 22млн. 399 тис. 691 грн. Із них 19 млн.212 тис. 255 грн. (86%) використано на заробітну плату. Як бачите, основа частина бюджету іде на забезпечення соціальної підтримки педагогічних працівників.

Освіта переживає складний фінансовий період. Але завдяки інвестиціям небайдужих до наших проблем людей школи готові прийняти дітей у відремонтовані приміщення. Слова подяки ми говоримо сьогодні Світличному Миколі Гнатовичу, голові ПАТ «Придніпровське», депутату обласної ради, Каневському Олександру Михайловичу, директору ТОВ «Автосвіт», депутату Нововоронцовської районної ради, Бєлову _Вячеславу Олеговичу, директору ДП ДГ «Піонер», Пушкар Сергію Івановичу, директору ДСП «Агро – Форум -2».

На поточні та капітальні ремонти навчальних закладів витрачено 212 тис. 931 грн. Із них: 108 тис. 668 грн. – бюджетні кошти, 104 тис. 263 грн. – залучені кошти.

У дошкільних навчальних закладах району проведено поточні ремонти приміщень та дитячих ігрових майданчиків. На даний час використано 23 737 грн., з них 12 840 – місцевий бюджет, 10 897 грн. – спонсорські кошти.

Забезпеченість твердим паливом загальноосвітніх закладів складає – 316 тони, що становить 80% від потреби до кінця бюджетного року, дошкільних закладів – 12,5 тон.

17 серпня 2013 року у рамках реалізації цільової соціальної програми «Шкільний автобус», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року №31 відділ освіти, молоді та спорту отримав 1 шкільний автобус, який буде перевозити учнів та дошкільнят до Нововолександрівської ш/с. Це знімає напругу громади, яка довгий час зверталася з проханням організувати перевезення учнів, які проживають за межею села. Для організації перевезення учнів, дошкільнят та педагогів до місця навчання та в зворотному напрямку на даний час у районі використовується 7 шкільних автобусів, 6 з яких отримано за останні три роки.

Шановні освітяни!

Сьогодення спонукає вчителів до вироблення навичок самоаналізу власної діяльності на шляху реалізації освітянських завдань, до пошуку оптимальних методів організації навчання.

Рішучим кроком стало впровадження в новому стандарті інформаційно-комунікаційних технологій, визначення необхідності навчити кожну дитину, починаючи з 2 класу, освоювати та використовувати їх у практичній діяльності і, таким чином, формувати інформаційно-комунікаційну культуру учнів. Глибоко переконана – це дасть можливість вивести нашу країну з останніх місць у використанні ІКТ у європейські та світові лідери.

Моніторинг володіння учителями початкових класів інформаційно-комунікативними технологіями засвідчив високий та достатній рівень, що дозволяє учителям активно їх застосовувати на уроках та в позаурочній діяльності. Для введення у 2-му класі курсу «Сходинки до інформатики» проведено моніторинг кадрового забезпечення. Шестеро учителів у 2013 році пройшли курси «Сходинки до інформатики» при КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» та отримали сертифікати.

Засобами 17 НКК, які налічують 175 комп’ютерів, успішно реалізуються заходи районної програми «Інформатизації Нововоронцовського району» на 2012-2015 роки, ініціаторами та творцями якої стали саме освітяни району.

Ще однією вимогою сучасності стало підвищення рівня знань іноземних мов, вивчення яких усі школярі України розпочали з 1 класу. Це був рішучий крок і абсолютно необхідний.

До речі, освітній департамент Ради Європи, докладно ознайомившись з новими програмами вивчення іноземних мов в Україні, а це, крім першого класу, і друга іноземна в усіх школах з п’ятого класу, і викладання іноземною мовою низки предметів в старшій школі – назвав наші плани цитую: «лінгвістичною революцією», на яку поки що за останні роки не зважувалась жодна країна Європи.

Що турбує?

Турбує, безумовно, певною мірою застарілі методики і готовність вчителів.

Ми добре знаємо ці діагнози і намагаємося лікувати застарілі хвороби. Уже пройшли курси підвищення кваліфікації вчителі. Фахівці Британської Ради допомогли розробити, видрукувати і направити в кожен район методичні рекомендації. Зрозуміло, що хронічні хвороби так швидко не лікуються. Тому завдання методичної служби, методичних об’єднань навчальних закладів – інтенсивно перенавчатися самим і вчити учительство.

Але найбільше уваги ми вимагаємо приділити головному – здоров’ю наших дітей. За підсумками обов’язкового щорічного медичного огляду дітей зроблено аналіз захворюваності, який показав, що 34% дітей знаходяться на диспансерному обліку. Найпоширеніші захворювання - зору, кишково – шлункового тракту та опорно – рухової системи.

Тому саме використання здоров’язбережувальних технологій стало основою нового стандарту. За даними психологів, просте збільшення годин на фізичну культуру є дуже важливим, але локальним заходом. Вимагає змін організація проведення цих занять (у вигляді секцій за інтересами, різноманітних модулів, запровадження ритміки, дихальних уроків, уроків перебування на свіжому повітрі – обов’язково). Слід змінити всю організацію життєдіяльності дітей в школі, створити в ній і фізичний, і емоційний комфорт. Кожен урок у початковій школі згідно з новим Державним стандартом, мусить мати дві фізичні паузи, і всі вимоги медиків мають виконуватися.

У досягненні високих результатів у фізкультурно-оздоровчій роботі велику роль відіграє наявність і відповідність матеріальної бази. Так, у Новоолександрівській ш/с діє 2 спортивні та тренажерна зали, тенісний клуб. У школі обладнано та оснащено спортивний майданчик із міні - футбольними, волейбольними та баскетбольними полями, тренажерне гімнастичне обладнання. Це дозволяє широко залучати до занять спортом не тільки школярів, а й їх батьків, вчителів, які власним прикладом показують переваги здорового способу життя

Традиційно головним завданням педагогічного колективу Любимівської школи є збереження фізичного, психічного, морального та соціального здоров’я дітей. Школа працює над проектом «Школа сприяння здоров’ю».

У 2012 році колектив закладу виборов І місце у Всеукраїнському конкурсі «Школа сприяння здоров’ю».

Миролюбівський НВК школа-сад у 2013 році визначений базовим загальноосвітнім навчальним закладом з реалізації проектів «Зміцнення потенціалу Всеукраїнської спілки вчителів і тренерів для поліпшення доступу до якісних послуг із профілактики ВІЛ/СНІДу» за підтримки Європейського Союзу та «Посилення спроможності педагогів у забезпеченні дієвої профілактики ВІЛ/СНІДу, протидії стигмі і дискримінації» від Глобального Фонду та увійшла до мережі «Шкіл, дружніх до дитини».

Фізична культура та спорт є складовою частиною навчально-виховного процесу і мають важливе значення у формуванні основ здорового способу життя, духовного і фізичного розвитку дітей. Саме на цей напрямок спрямовує свою діяльність Нововоронцовська дитячо – юнацька спортивна школа.

Під керівництвом спортивної школи проведено районну Спартакіаду школярів, у якій взяло участь 1416 школярів, що становить 68.2% від загальної кількості учнів.

Ключовим аспектом діяльності відділу освіти, молоді та спорту, педагогічних колективів закладів освіти є організація якісного відпочинку та оздоровлення дітей перед початком нового навчального року. Третій рік поспіль ми намагаємося відійти від стереотипів оздоровлення дітей «на асфальті». Починаючи з 27 травня 2013 року на базі комунального закладу «ДОТ ім. Івана Бережного» у 3 відпочинкових та 2 оздоровчих змінах послугами відпочинку та оздоровлення було охоплено 632 дитини. Усього протягом оздоровчої кампанії 2013 року послугами відпочинку та оздоровлення було охоплено 1267 дітей. Тематика відпочинкових змін – «Літо з англійською», туристсько – краєзнавча, спортивна - налаштована на щоденну потужну працю, творчість, бажання жити єдиними інтересами з дітьми, забезпечує успішний відпочинок дітей, про який вони згадують з вдячністю, і який їм дає чималий досвід і підтвердження значимості кожної особистості.

Велике значення для збереження здоров’я дітей сприяє і облаштування внутрішніх туалетів. У 13 загальноосвітніх закладах вони уже функціонують. Завдяки небайдужості педагогів, батьків, громади села планується облаштування внутрішнього туалету в Золотобалківській ЗОШ.

Шановне зібрання!

Чи готові ми до запровадження нових стандартів початкової та базової середньої освіти?

Я думаю так, колеги, – готові!

Зробити такий висновок нам допомогла і Всеукраїнська акція «Новій школі – нові стандарти», в якій взяли участь освітяни усіх районів області. ЇЇ метою було вивчити стан готовності шкіл до впровадження нових стандартів. Наші гості з Іванівського району високо оцінили роботу освітян Нововоронцовщини, а ми, в свою чергу запозичили досвід і поділилися своїм досвідом з педагогами Чаплинського району.

Наступний момент: робота з батьками дітей, які будуть навчатися за новими державними стандартами (а це перший, другий та п’ятий класи). Необхідно продовжити при школах та дошкільних закладах роботу інформаційно-консультативних пунктів, проводити семінари-практикуми для батьків з проблем підготовки дітей до шкільного життя.

Що ж сьогодні турбує батьків?

Найбільше батьки порушують питання необхідності постійного підвищення кваліфікації як молодих, так і досвідчених вчителів; мова йде і про забезпечення шкільних бібліотек літературою та періодичними виданнями.

Наголошується також на необхідності роботи психолога з учнями та їхніми батьками, особливо в адаптаційний період.

До речі, психологи зазначають, що для дитини, особливо в сільській місцевості, вкрай важлива позитивна оцінка педагогом. І додають, що бажання вчитися у дітей з’являється тільки тоді, коли вони усвідомлюють власну потребу в навчанні.

Так що, шановні керівники і вчителі, будь-ласка, переступайте поріг з посмішкою, на жалкуйте для дітей доброго слова і не будьте скупими на похвалу. Адже, навіть «криві» букви або палички завжди можна перейняти, щоб стати кращими, ніж вчора, а завтра бути кращими, ніж сьогодні.

Шановні колеги!

Значна увага всього освітянського загалу направлена на організацію позаурочної діяльності наших вихованців, адже для того, щоб пишатися вищою освітою потрібно мати хоча б початкове виховання.

З цією метою протягом навчального року у ЗНЗ працювало – 140 гуртків, в них було охоплено – 90 % учнівського контингенту, що в порівнянні з минулим навчальним роком на 22 гуртки ( + 12 % охоплення) більше.

По максимуму активізовано дозвілля школярів шляхом уведення безоплатних гуртків у виховну діяльність закладів у Дудчанській ЗОШС, Михайлівській, Гаврилівській ЗОШ, де на внутрішньо-шкільному обліку не знаходиться жодного вихованця.

Проте, хочу звернути увагу на роботу деяких класних керівників, які на перервах навіть не заходять до своїх класів, батьківські збори проводять вкрай формально, не володіють інформацією про психологічний клімат у родинах, стан здоров’я своїх вихованців, їх успішність та, навіть, про претендентів на медалі.

Тому актуальним, я вважаю, сьогодні постає питання започаткування з вересня 2013 року серії спільних засідань голів шкільних батьківських комітетів, лідерів учнівського самоврядування, начальника відділу освіти, молоді та спорту, методистів РМК під девізом «Об’єднані лідерством» з метою виявлення проблем в організації навчально – виховного процесу та вироблення шляхів їх вирішення та проведення семінарів класних керівників.

Сьогодення вимагає від нас створити таку модель освітнього закладу, який би дав змогу кожній дитині отримати якісну освіту та розвинутись всебічно. Тому із задоволенням повідомляю, що з вересня 2013 року у районі розпочне роботу заклад нового типу: Дудчанське загальноосвітнє обєднання «дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад».

Звичайною для нас, на жаль, була практика, коли до 1 вересня значна кількість нових підручників до шкіл не надходила.

Ця проблема червоною ниткою проходила через увагу суспільства і засобів масової інформації. Доповідаю: вперше за багато років Міністерство своєчасно забезпечило створення, видрук і розвезення підручників до всіх шкіл країни. На даний час учні 1-х, 2-х та 5-х класів, які будуть працювати за новим Державним стандартом, забезпечені підручниками на 100%.

Хотілося би перейти від підручників до вчительської теми.Ви знаєте,як не раз зазначав наш геніальний земляк Василь Олександрович Сухомлинський – виховують і навчають не підручники і програми, а, безумовно, особистість і лише особистість самого учителя.

Яскравим прикладом творчого зростання вчителів продовжують залишатися конкурси фахової майстерності. У 2012-2013 навчальному році переможцями районного етапу конкурсу «Учитель року» стали Мирошниченко Геннадій Вікторович, учитель інформатики Золотобалківської ЗОШ, та Топчій Наталя Миколаївна, учитель музичного мистецтва Хрещенівської ЗОШ.

І місце у районному етапі конкурсу "Вихователь року 2013" зайняла вихователь Нововоронцовського ДНЗ Мороз Інна Романівна.

У районному етапі конкурсу «Класний керівник року» абсолютну перемогу здобула Булгакова Марина Миколаївна, учитель Дудчанської ш/с.

Учитель Любимівської ЗОШ Онишкевич Тетяна Олегівна виборола перемогу в обласному конкурсі «Перлини натхненя».

Приємно зазначати, що кадровий потенціал району характеризується достатнім професійним рівнем педагогічних працівників.

У 2012/13 навчальному році у навчально – виховних та позашкільних закладах освіти району працювало 394 педагогічних працівника, 19% з яких не мають вищої освіти. Проте Закон України «Про освіту» передбачає її необхідність для всіх педагогічних працівників. Тому, одним із головних завдань освітян району залишається здобуття вищої освіти. У 2013 році до освітянської родини району приєдналося 9 молодих спеціалістів.

Це статистика.

Але хотілося б, щоб кожного з них учні пам’ятали усе своє життя лише з вдячністю.

Які ж конкретні завдання ми ставимо на новий навчальний рік?

Перше і найголовніше – організовано і урочисто розпочати навчальний рік.

Цього року перше вересня припадає на неділю. Давайте повною мірою скористаємося цим і організуємо для родин усіх учнів справжнє родинне свято.

Як вище зазначалося, дуже серйозні зміни чекають на зміст і форму проведення уроків фізичної культури. В початковій школі – дві фізичні паузи, дві-три хвилини просто порухатися. Ну, і звичайно, секції, нові модулі і таке інше. Але не так просто буде відучити вчителя фізкультури від якоїсь примушувальної, каральної ролі оцінки. Тому необхідно шукати оптимальні рішення при переході на заняття конкретними видами спорту.

Нам необхідно організувати таку систему освіти, яка б надала можливості учням рухатися за індивідуальною освітньою траєкторією, а це, перш за все, удосконалення організаційно-методичних механізмів пошуку, виявлення і підтримки творчо працюючих учителів та підготовка їх до участі у фахових конкурсах;

створення організаційно-педагогічних умов для розвитку інноваційного освітнього простору; науково-методичний супровід та навчально-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів, які працюють з дітьми з особливостями психофізичного розвитку; організація ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних та всеукраїнських конкурсів і олімпіад; формування єдиного виховного простору на основі об’єднання зусиль навчальних закладів, сім’ї, громадськості для забезпечення особистісного зростання кожної дитини та максимальної адаптації до соціуму.

Тож зараз усій нашій вчительській спільноті і кожному вчителеві окремо слід «розгерметизуватись» перед навколишнім світом, впустити до наших закладів свіжий вітер новітніх технологій та сучасних підходів до навчання і виховання. Вкрай потрібна і свобода професійного розвитку вчителя. Ми можемо створити здорову альтернативу демотивуючому впливу на вчительський загал нинішньої практики його організації. Ми бачимо кардинальні переваги незаформалізованих семінарів чи професійних візитів, які ми організовуємо собі для себе.

Хоча насправді проблем більше. Крім загальних, вони є різні на різних рівнях.

Діти краще за нас знають майбутнє, бо їм там жити. А от сьогодні вся відповідальність за їх майбутнє буде лежати на нас. І багато чого треба встигнути зробити, змінити і сконструювати за новим стандартом саме в освіті.

Ми уже почали. Я хотіла б усім побажати успішного початку нового навчального року, удачі та щасливої дороги разом з дітьми.

Дякую Вам за увагу

Начальник відділу освіти, молоді та спорту Т.М. Фоменко

РЕЗОЛЮЦІЯ

серпневої конференції педагогічних працівників Нововоронцовського району

28 серпня 2013 року

Всі освітяни Нововоронцовського району підтримують Нові соціальні ініціативи Президента України Віктора Федоровича Януковича «Діти – майбутнє України» та прикладуть усі зусилля для впровадження нових державних стандартів в закладах району, високу якість і доступність освітніх послуг.

Для здійснення в новому навчальному році якісних змін у системі освіти необхідно забезпечити:

У дошкільній освіті:

- удосконалення мережі навчально-виховних комплексів типу «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», відкриття груп у дошкільних закладах;

- створення та ведення єдиної електронної бази «Курс: дошкілля».

- створення кожним дошкільним навчальним закладом власних веб-сайтів та підключення їх до мережі Інтернет.

У загальній середній освіті:

- обов'язкове здобуття всіма дітьми і молоддю повної загальної середньої освіти в обсягах, визначених новими державними стандартами початкової та базової загальної середньої освіти;

- формування та розвиток в районі шкільних округів, враховуючи демографічні, економічні, соціальні перспективи розвитку району відповідно до потреб громадян та суспільства;

- оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на основі новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі дистанційної освіти та Національного проекту «Відкритий світ»;

У позашкільній освіті:

- збереження та розвиток мережі позашкільних навчальних закладів, охоплення різними формами позашкільної освіти не менше 70 відсотків дітей відповідного віку.

Ухвалено 28 серпня 2013 року в смт. Нововоронцовка.
Кiлькiсть переглядiв: 2