• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Фінал районного етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2014"

/Files/images/uchitel_roku/PB144267.JPG

14 листопада 2013 року на базі Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів під патронатом Нововоронцовської районної державної адміністрації, Нововоронцовської районної ради відбувся фінал районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2014». Привітати учасників конкурсу завітали голова Нововоронцовської районної державної адміністрації Федорнак Василь Іванович, голова районної ради Басараб Станіслав Федорович та начальник відділу освіти, молоді та спорту Нововоронцовської районної державної адміністрації Фоменко Тетяна Михайлівна. Василь Іванович наголосив на важливості проведення таких заходів, що передбачають відбір найкращих педагогів, які незалежно від фаху вміють пробуджувати інтерес до навчання, приваблюють толерантним вихованням. «Це свято учительської душі, яка до останку належить дітям», - відмітив він.

Голова районної ради Басараб Станіслав Федорович привітав конкурсантів та побажав їм успіхів і перемог. Він завірив усіх присутніх, що влада завжди приділяє велику увагу освітянській праці.

«Життя вчителя - це постійна наполеглива праця над собою, - засвідчила начальник відділу, освіти, молоді та спорту Фоменко Тетяна Михайлівна. – Учитель – це Майстер. Майстер слова, Майстер думки, Майстер емоцій і настрою». Вона щиро подякувала господарям та організаторам конкурсу, особисто директору Любимівської ЗОШ Ткаченко Ж.Д., заступнику директора з навчально-виховної роботи Лигун Г.В. та всьому педагогічному колективу.

Цього дня сходами педагогічного олімпу крокували 11 педагогів із 8 шкіл району вони продемонстрували креативність, творчий підхід, глибокі знання психологічних особливостей дітей та почуття гумору. Серед них у номінації «директор школи»: Антощенко Маргарита Вікторівна, Нововоронцовська ЗОШ №2, Жмурська Олена Анатоліївна, Осокорівська ЗОШ, Штанько Галина Володимирівна, Миролюбівський НВК; у номінації «світова література» Лукомець Світлана Миколаївна, Нововоронцовська ЗОШ №2; у номінації «географія» - Раєвський Оександр Олегович, Нововоронцовська ЗОШ №1; у номінації «початкова школа»: Вєтрова Лариса Болеславівна, Біляївський НВК, Довга Антоніна Олександрівна, Михайлівська ЗОШ, Нища Світлана Миколаївна, Нововоскресенська ЗОШ, Сулима Юлія Вікторівна, Нововоронцовська ЗОШ №1; у номінації «трудове навчання»: Більо Сергій Миколайович, Михайлівська ЗОШ, Коцур Василь Михайлович, Любимівська ЗОШ.

Свою методичну підготовку учителі зуміли показати при моделюванні уроку на задану тему, а керівники при моделюванні засідання педагогічної ради, яке стало вирішальним при підведенні підсумків та визначенні переможців у номінаціях.

Конкурс проходив у нетрадиційній формі був направлений на підтримку творчої праці вчителів, підвищення їх педагогічної майстерності, виявлення та популяризації нових інноваційних технологій навчання, передового педагогічного досвіду. Гостинна зала Любимівської школи була переповнена і неодноразова вибухала шквалом емоцій і оплесків після творчих та оригінальних виступів конкурсантів.

Окрасою свята стали виступи танцювального та вокального учнівських колективів Любимівської ЗОШ під керівництвом заступника директора з виховної роботи Силютіної І.Ф.

Переможцями, котрі тепер боротимуться за звання кращих у свої номінаціях на обласному етапі, журі визнало Антощенко Маргариту Вікторівну, директора Нововоронцовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, Раєвського Олександра Олеговича, учителя географії Нововоронцовської загальноосвітньої школи №1 та Коцура Василя Михайловича, учителя трудового навчання Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Конкурс «Учитель року» хоча й передбачає певні випробування, але завжди стає справжнім святом творчості, майстерності, шани до Вчителя.

/Files/images/uchitel_roku/PB144065.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144068.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144070.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144071.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144125.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144129.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144169.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144214.JPG/Files/images/uchitel_roku/PB144193.JPG
/Files/images/uchitel_roku/PB144252.JPG
/Files/images/uchitel_roku/PB144257.JPG
/Files/images/uchitel_roku/PB144264.JPG




Про підсумки методичної роботи у 2012-2013 навчальному році

Методична робота у районі організовується особистісно-орієнтовано на основі моніторингових відстежень та спрямована на формування професійної компетентності педагогів та якості навчально-виховного процесу.

У загальноосвітніх закладах району доцільно обрана структура методичної роботи, яка забезпечує участь усіх педагогічних працівників у роботі не тільки у шкільних методичних одиницях, але й у районних семінарах, майстер-класах, міжшкільних дистанційних творчих групах. Скеровує методичну діяльність методична рада, яка водночас є консалтинговим центром з педагогіки та методики дошкільної та загальної середньої освіти. Протягом року освітяни району працювали над реалізацією науково – методичної проблеми «Проектування педагогічного простору для стимулювання внутрішньої та зовнішньої мобільності учасників навчально – виховного процесу» та над впровадженням нових державних стандартів початкової, базової та повної загальної освіти.

Районним методичним кабінетом проводиться систематична й цілеспрямована робота щодо професійного розвитку керівних і педагогічних працівників. Відповідно до цього організовано проходження курсової перепідготовки 61 педагогічному працівнику.

Підсумки чергової атестації підтвердили, що в закладах освіти працюють люди, які постійно прагнуть до самовдосконалення, знаходяться в постійному пошуку, повні творчих ініціатив. Атестаційною комісією ІІ рівня восьми педагогам присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, чотирнадцяти підтверджено раніше присвоєну категорію «Спеціаліст вищої категорії», чотирьом педагогам підтверджена відповідність званню «Учитель – методист», одному – «Вихователь методист». Одному педагогу встановлено відповідність раніше присвоєному званню «Старший учитель». Одному встановлена не відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «Старший учитель».

Педагоги підтвердили відповідність вимогам часу, продемонструвавши під час самопрезентацій власні віртуальні предметні кабінети зі своїми напрацюваннями (Полтавець С.С., Нововоронцовська ЗОШ №2;, Пасіченко О.А., Нововоронцовська ЗОШ №1;, Коряченко Н.Л., Нововоронцовська ЗОШ №1; Безверха А.В., Нововоронцовська ЗОШ №1; Мирошниченко Г.В., Золотобалківська ЗОШ), чим показали реалізацію заходів, передбачених районною програмою «Інформатизації Нововоронцовського району» на 2012-2015 роки.

Згідно з угодою лабораторії «Сільська школа» Інституту педагогіки НАПН України про організацію і проведення дослідно-експериментальної роботи Дудчанське ЗОШС І-ІІІ ст. продовжує працювати над розробкою та впровадженням окремих питань наукової проблеми «Організаційно-педагогічні засади формування освітнього округу у сільській місцевості». Дослідно-експериментальна робота розпочата 05.01.2012 року згідно з наказом по закладу за номером №4 від 05.01.2012 р.

Термін дії договору з 01.01.2012 р. по 30.12.2014 р.

Наукове та методичне консультування здійснює науковий керівник проекту, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторією «Сільська школа» Інституту Педагогіки НАПН України Мелешко Віра Василівна.

На першому (підготовчому) етапі педагогічним колективом вивчено та сформовано нормативно-правове забезпечення експерименту, вивчено психолого-педагогічну та методичну літературу з теми, організовано роботу школи-лабораторії «Інтелект», члени якої опрацювали Положення про освітній округ та організацію навчально-виховного процесу у ньому, Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіту в Україні», Постанову КМУ «Про розвиток сільської загальноосвітньої школи» тощо.

Миролюбівський НВК школа-сад у 2013 році визначений базовим загальноосвітнім навчальним закладом з реалізації проектів «Зміцнення потенціалу Всеукраїнської спілки вчителів і тренерів для поліпшення доступу до якісних послуг із профілактики ВІЛ/СНІДу» за підтримки Європейського Союзу та «Посилення спроможності педагогів у забезпеченні дієвої профілактики ВІЛ/СНІДу, протидії стигмі і дискримінації» від Глобального Фонду та увійшла до мережі «Шкіл, дружніх до дитини».

Для роботи над проектом у закладі: проведено педагогічну раду; створено і працює тренінговий кабінет; учитель основ здоров’я Рябоконь Ірина Олександрівна пройшла тренінгові курси у ХАНО;проведено батьківські збори учнів 8 – 10 класів.

Демонстрацією досягнень в реалізації основної науково – методичної проблеми області, особистих напрацювань залишаються традиційні районні семінари. Протягом 2012-2013 навчального року їх проведено 47. Насиченістю та змістовністю відрізнялися семінари керівників на базі Осокорівської ЗОШ (директор Жмурська О.А.) та Новоолександрівської ш/с (директор Береговий В.М.). Адміністрації та педагогічні колективи цих закладів зробили все можливе, щоб відвідувачі заходів отримали якомога вичерпну інформації з питань «Соціальне партнерство закладу освіти – запорука ефективності начального, виховного та управлінського процесів» та «Роль керівників сучасного освітнього закладу в організації інноваційної діяльності педагогів, розвитку обдарованої особистості та сприянні самореалізації учня в суспільстві».

Набуттю досвіду та становленню молодих учителів сприяють засідання Школи молодого вчителя. У цьому навчальному році вони відбулися на базі Золотобалківської ЗОШ (директор Бондаренко В.М.) та Біляївського НВК (директор Яковець Ю.В.).

КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» було організовано серію майстер – класів учителів інформатики Полтавця С.С., Нововоронцовська ЗОШ №2, та Мирощниченка Г.В., Золотобалківська ЗОШ, щодо створення особистих веб – сайтів.

Проведено майстер-клас досвідченими учителями району з питання: « Формування інтелектуальної культури молодшого школяра», Іванів О.М. ( Дудчанська ЗОШС);

« Створення ситуації успіху по вихованню інтелектуальної активності учня початкової школи», Коваль Є.В. ( Любимівська ЗОШ); «Розв’язання мовних завдань через дієві способи організації навчання спілкування у системі: « учитель-учень», « учень-учень», Біда С.М. ( Дудчанська ЗОШС); «Розвиток критичного мислення та творчих здібностей молодших школярів засобами інноваційного практикуму», Мартиновець Л.М. ( Новоолександрівська Ш/С), Кошель Н.В. ( Осокорівська ЗОШ ); запровадження мотиваційних шкал оцінювання учнів початкової школи з фізичної культури, мистецтва, основ здоров’я.

Мотиваційні тренінги з проблеми «Формування у молодших школярів індивідуального досвіду пошукової і творчої діяльності», «Система психолого-педагогічного впливу на формування позитивної самооцінки як вагома складова становлення індивідуальності учня» проведено Болдирєвою Л.В., методистом РМК, Пунейко Н.Р., заступником директора з навчально-виховної роботи Михайлівської ЗОШ; Шутофедовою В.М., психологом Михайлівської ЗОШ.

Організовано роботу районної творчої групи з проблеми: «Створення умов для реалізації навчальної мети з найбільшою користю для пізнавального розвитку молодшого школяра» на базі Михайлівської ЗОШ.

Уперше з ініціативи відділу освіти та КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» на базі Гаврилівської ЗОШ було проведено День майстерності. Під час проведення заходу творчі, небайдужі, креативні вчителі зі шкіл району з метою обміном досвідом продемонстрували для своїх колег свої бачення викладання предметів, а для Гаврилівсьих школярів – це стало цікавим знайомством з освітянами району.

Яскравим прикладом творчого зростання вчителів продовжують залишатися конкурси фахової майстерності. У 2012-2013 навчальному році переможцями районного етапу конкурсу «Учитель року» стали Мирошниченко Г.В., учитель інформатики Золотобалківської ЗОШ, та Топчій Н.М., учитель музичного мистецтва Хрещенівської ЗОШ.

У районному етапі конкурсу «Класний керівник року» абсолютну перемогу здобула Булгакова М.М., учитель Дудчанської ш/с.

7 учителів району взяли участь у обласному конкурсі «Перлини натхнення», 1 з них (Онишкевич Т.О., Любимівська ЗОШ) посіла І місце, 2 (Пунейко Н.Р., Цьомбур Л.О., Михайлівська ЗОШ;) - ІІІ місце; 3 учителів взяли участь у Всеукраїнському конкурсі на кращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури для 5-9 класів, нагороджені дипломами.

З 2012 – 2013 навчального року в початковій освіті розпочалося введення нового державного стандарту.

Вироблення навичок самоаналізу власної діяльності на шляху реалізації завдань Державного стандарту початкової школи спонукає сьогодні учителів початкових класів району у педагогічній діяльності шукати оптимальні методи організації навчання молодшого школяра.

У Нововоронцовському районі працюють – 59 учителів початкових класів, які навчають – 750 учнів 1 – 4 класів.

Із 14 вчителів, які викладатимуть англійську мову у 1-му та 2-му класах:

спеціалістів вищої категорії – 1 ( 7%); спеціалістів І категорії – 3 ( 21 %); спеціалістів ІІ категорії – 4 (29 %); спеціалістів – 6( 43%).

Моніторинг володіння учителями початкових класів інформаційно-комунікативними технологіями засвідчив високий та достатній рівень, що дозволяє учителям активно їх застосовувати на уроках та в позаурочній діяльності. Для введення у 2-му класі курсу «Сходинки до інформатики» проведено моніторинг кадрового забезпечення. На даний час у школах працює : спеціалістів - 6, спеціалістів другої категорії – 1, спеціалістів першої категорії –3, спеціалістів вищої категорії -4. Шестеро учителів у 2013 році пройшли курси «Сходинки до інформатики» при КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» та отримали сертифікати.

2013/2014 навчальний рік стане особливим і для учнів п’ятих класів. Адже, саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.

З метою впровадження у п’ятому класі загальноосвітніх навчальних закладів Державного стандарту базової та повноїзагальної середньоїосвіти у Нововоронцовському районі проведено ряд заходів.

Моніторинг кадрового забезпечення учителів, які викладатимуть у п’ятих класах інформатику показав, що у закладах освіти працюють спеціалістів - 7, спеціалістів другої категорії – 2, спеціалістів першої категорії – 2, спеціалістів вищої категорії - 3. У 2012-2013 навчальному році 2 учителям інформатики присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, 1 – першу, двоє її підтвердили.

Інвентаризація комп’ютерної техніки показала, що на даний час у всіх 14 загальноосвітніх закладах працює 17 НКК, які налічують 175 комп’ютерів, середня кількість учнів других та п’ятих класів на один комп’ютер становить 1. Усі комп’ютерні кабінети мають вихід у мережу Інтернет, в школах створено власні сайти, на яких розміщується інформація щодо організації навчально – виховного процесу, психологічні поради батькам. Це один із аспектів реалізації районної програми «Інформатизації Нововоронцовського району» на 2012-2015 роки, яка була створена з ініціативи освітян.

У плани предметних семінарів були включені питання щодо впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та особливостей викладання предметів у 5-х класах.

З метою психологічної адаптації майбутніх п’ятикласників до навчання у середній ланці та знайомства з різними вчителями організовано відпочинок та оздоровлення дітей у комунальному закладі «Дитячий оздоровчий табір ім. Івана Бережного». Тематика відпочинкових змін – «Літо з англійською», туристсько – краєзнавча, спортивна - налаштована на щоденну потужну працю, творчість, бажання жити єдиними інтересами з дітьми, забезпечує успішний відпочинок дітей, про який вони згадують з вдячністю, і який їм дає чималий досвід і підтвердження значимості кожної особистості.

Поряд з цим методична робота в навчальних закладах району має свої недоліки. Перш за все – це відсутність методичної стратегії по підготовці учасників конкурсів і змагань обласного та Всеукраїнського рівня. Внаслідок чого маємо низькі показники за результатами участі в обласних олімпіадах та конкурсі – захисту учнівських наукових робіт. Вимагає значного покращення і робота керівників по виявленню, вивченню та узагальненню передового педагогічного досвіду, організації експериментальної та проективної роботи. Недостатньо організована робота методичного супроводу з допрофільного та профільного навчання, робота з обдарованими дітьми.

Вимагає уваги робота з організації інклюзивної освіти та надання якісних освітніх послуг учням з обмеженими можливостями.

Недостатньо вивчені можливості навчальних закладів по впровадженню дистанційного навчання та використання комп’ютерного парку закладів та учнів для піднесення рівня навчання у відповідності зі світовими стандартами.

Не завжди адміністраціями шкіл достатньо добре вивчається нормативно- правове забезпечення навчально – виховного процесу.

Виходячи з вищезазначеного, наказую:

1. КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет»:

1.1. Удосконалити організаційно-методичні механізми пошуку, виявлення і підтримки творчо працюючих учителів та підготовку їх до участі у фахових конкурсах.

1.2. Створити організаційно-педагогічні умови для розвитку інноваційного освітнього простору.

1.3. Організувати науково-методичний супровід та навчально-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів, які працюють з дітьми з особливостями психофізичного розвитку.

1.4. Продовжити роботу щодо формування єдиного виховного простору на основі об’єднання зусиль навчальних закладів, сім’ї, громадськості для забезпечення особистісного зростання кожної дитини та максимальної адаптації до соціуму.

1.5. Започаткувати з вересня 2013 року серію спільних засідань голів шкільних батьківських комітетів, лідерів учнівського самоврядування, начальника відділу освіти, молоді та спорту, методистів РМК під девізом «Об’єднані лідерством» з метою виявлення проблем в організації навчально – виховного процесу та вироблення шляхів їх вирішення.

1.6. Продовжити практику проведення Днів майстерності, до яких залучати не тільки вчителів, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію, а й креативних молодих спеціалістів.

2. Педагогічним колективам загальноосвітніх навчальних закладів постійно:

2.1. Підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників шляхом модернізації організаційних форм та змісту науково-методичної роботи.

2.2. Забезпечити реалізацію змісту та завдань Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» та «Впевнений старт».

2.3. Здійснювати психологічний та науково-методичний супровід допрофільної підготовки та профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

2.4. Організувати ефективну роботу з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до обласних та всеукраїнських конкурсів і олімпіад.

2.5. Забезпечити неухильне дотримання методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів та ведення шкільної документації протягом 2013-2014 навчального року.


Інформація про проведення дослідно-експериментальної роботи у Дудчанському ЗОШС І-ІІІ ст.

Вкладення




Відбулося чергове засідання навчально-методичної ради з теми «Формування інтелектуального й культурного потенціалу як найвищої цінності нації в умовах навчального закладу нового типу - навчально-виховний комплекс

«Школа гуманітарної праці»

16 травня 2013 року відбулося чергове засідання навчально-методичної ради КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» з теми «Формування інтелектуального й культурного потенціалу як найвищої цінності нації в умовах навчального закладу нового типу - навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці» Херсонської обласної ради» під головуванням ректора академії, професора Анатолія Миколайовича Зубка. У роботі засідання взяли участь представники 19 районних (міських) методичних кабінетів. Захід був проведений на базі КЗ «Навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці» Херсонської обласної ради. Учасників ради привітав директор закладу, кандидат педагогічних наук, заслужений працівник освіти України Артем Олександрович Кияновський. У рамках навчально-методичної ради відбулася екскурсія по школі, були відвідані фрагменти уроків з різних предметів. Заслухавши та обговоривши інформаційну довідку завідувача відділу розвитку дитини академії Миколи Сергійовича Дмитренка, навчально-методична рада винесла відповідне рішення, у якому було схвалено діяльність педагогічного колективу навчального закладу щодо формування інтелектуального й культурного потенціалу особистості як найвищої цінності нації в умовах навчального закладу нового типу. Підбиваючи підсумки, ректор, професор КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Анатолій Миколайович Зубко наголосив на важливості питання, що обговорювалося на засіданні.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ "СОЦІАЛІЗАЦІЯ ПІДЛІТКІВ"

Підсумки методичної роботи

за 2011-2012 навчальний рік у закладах освіти району

У 2011-2012 навчальному році у відповідності зі Статутом комунальна установа «Нововоронцовський районний методичний кабінет» у своїй діяльності керувалася Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про Національну програму інформатизації», Концепцією загальної середньої освіти, Концепцією профільного навчання в старшій школі, Постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2003 р. №1494 "Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004-2006 роки", наказом МОН України "Про організаційні заходи щодо запровадження зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів" №745 від 21.09.2005 р., законами, постановами, указами, інструкціями Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Президента України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, наказами управління освіти та науки Херсонської обласної державної адміністрації, наказами та інструктивно-методичними листами Херсонської академії неперервної освіти, рішеннями колегії відділу освіти райдержадміністрації та методичної ради районного методичного кабінету, іншими законами та урядовими рішеннями в галузі освіти й розпорядженнями обласної та районної державної адміністрації, районної ради.

Слід зазначити, що з 07.12.2011 рішенням № 128 Х сесії шостого скликання Нововоронцовської районної ради створено комунальну установу «Нововоронцовський районний методичний кабінет», здійснено всі організаційні заходи, необхідні для державної реєстрації та функціонування установи, а саме:

- зареєстровано установу у державного реєстратора Нововоронцовської районної державної адміністрації 04.01.2012 р. реєстраційним №14951020000000324 та отримано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

- подано відповідні документи для взяття на облік у відділ статистики, фінансовий відділ, управління пенсійного фону України у Нововоронцовському районі та державну податкову службу;

- отримано довідку ААА № 171377 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та ідентифікаційний код 38030529;

- виготовлено гербову печатку та штамп;

- оформлено відповідну документацію для існування установи, штат установи та відповідними наказами прийнято на роботу працівників ;

- наказом № 5 від 15.03.2012 р. затверджено посадові обов’язки працівників та Правила внутрішнього порядку.

Тому установа функціонує з 05.01. 2012 року у новому статусі та спрямовує свою діяльність на реалізацію завдань, передбачених статутом.

У районі діє чітко спланована система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. В 2011/2012 навчальному році КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» та педагогічні колективи закладів освіти спрямовували свою діяльність на виконання завдань четвертого етапу обласної науково-методичної проблеми «Інтердисциплінарний підхід як механізм розвитку мобільності педагога». Метою роботи районного методичного кабінету було забезпечення професійного методичного супроводу для творчого зростання педагогів на основі цілої низки заходів, передбачених положеннями планування, одним із яких було організоване проходження курсів підвищення кваліфікації тридцяти чотирьох педагогічних працівників. Питання зростання фахової майстерності педагогів у між курсовий період стало одним із основних, до вирішення якого активно залучалися усі резерви освітнього простору району, і головними генераторами таких процесів стали педагоги навчальних закладів. Підсумки чергової атестації засвідчили про прагнення підтвердити відповідність і досягти більш високого рівня властиве більшості освітянам району. Атестаційною комісією ІІ рівня чотирьом педагогам присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, сімнадцяти підтверджено раніше присвоєну категорію «Спеціаліст вищої категорії», одному педагогу підтверджена відповідність званню «Учитель – методист», одному присвоєне це звання. Встановлено відповідність трьох педагогів раніше присвоєному званню «Старший учитель». Двом працівникам не присвоєно категорію «Спеціаліст вищої категорії», один – не відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «Старший учитель».

В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами району результативно використовувалися можливості районного методичного кабінету, де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності районних та шкільних методичних об'єднань, творчих груп, буклети методистів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси.

У 2011 - 2012 н.р. було проведено три засідання районної методичної ради, на які винесено п’ятнадцять питань порядку денного, що стосувалися організації навчально-виховного процесу, курсової перепідготовки, різних аспектів методичної роботи в навчальних закладах. У форматі засідань районної методичної ради було проведено майстер –класи та презентації із застосуванням технічних засобів з проблем створення рейтингової парадигми у навчальному закладі, започаткування та проведення проектів, експериментів, вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду.

Відповідно до вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників, на виконання п.3.18 наказу Міністерства від 11.05.2011 №436 «Про підготовку до початку 2011/12 навчального року» щодо стовідсоткового оволодіння вчителями загальноосвітніх закладів до кінця 2011 року основами інформаційно – комунікаційними технологіями та листа Міністертства освіти і науки, молоді і спорту від 26.06.2011 №1/9-493

КУ «Нововоронцовським районним методичним кабінетом» спільно з районним відділом освіти Нововоронцовської районної адміністрації було організовано та проведено екзамен з володіння інформаційними технологіями, який показав достатній рівень володіння комп’ютерними засобами педагогічними працівниками району.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучалися вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками сімнадцяти районних методичних об'єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходили предметні тижні, методичні засідання, семінари, засідання творчих груп тощо.

Творчі і небайдужі освітяни району стали учасниками Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Перемогу у районному етапі здобули Шутофедов О. Є.– учитель англійської мови Михайлівської ЗОШ, Раєвський О.О. – учитель біології Нововоронцовської ЗОШ №1, Радчуков В.В., учитель фізичної культури Осокорівської ЗОШ та Лємєшов Ю. Б.. Шутофедов О.Є. став лауреатом обласного етапу конкурсу.

Протягом 2011- 2012 навчального року проведено тридцять чотири районних семінари на базі навчальних закладів, які вибудовують методичну роботу в інноваційних напрямках вирішення основної проблеми області. На високому організаційному та методичному рівні відбувся семінар учителів біології на базі Нововоронцовської ЗОШ №2 «Міждисциплінарний підхід – сучасний принцип навчання та реалізації його на уроках біології», його програмою передбачалася веб – конференція «Чума ХХ сторіччя» між юними істориками Нововоронцовської ЗОШ №2 та біологами Нововоронцовської ЗОШ №1 (учителі Селецький А.А., Раєвський О.О.); урок – інтелектуальна гра «Біологія +» (уч. Міненко Є.В.); урок «Неклітинні форми життя. Історія виникнення вірусів» (уч. Складенко А.В.). Змістовним, насиченим важливою інформацією був семінар керівників навчальних закладів, проведений на базі Золотобалківської ЗОШ. Його організатори потурбувались, щоб учасники отримали корисні методичні рекомендації для подальшої результативної роботи навчальних закладів та їх працівників.

КУ «Нововоронцовський РМК» було проведено майстер – клас для учителів географії «Використання міжпредметних зв’язків на уроках географії як один із напрямів інтердисциплінарного підходу до навчання учнів». Свої напрацювання з цього питання продемонстрували учителі Квітка О.Г. (Хрещенівська ЗОШ), Путін Ю.А. (Осокорівська ЗОШ), Тимошенко Л.П. (Любимівська ЗОШ), Дикуха Т.І. (Новоолександрівська ш/с).

Успішно працює Школа передового педагогічного досвіду учителів фізики під керівництвом Базиляк В.Л.

У 2011- 2012 н/р у Дудчанському загальноосвітньому об’єднанні «школа – дитячий садок» І-ІІІ ступенів здійснювалась важлива експериментальна діяльність. До районного банку експериментальної діяльності внесено дані про експеримент Всеукраїнського рівня. Його темою є «Організаційно-педагогічні засади формування освітнього округу сільської місцевості». Експериментальна робота здійснюється згідно з угодою лабораторії «Сільська школа» Інституту педагогіки НАПН. Термін проведення експерименту, який знаходиться на першому етапі, - 2011 – 2014 роки. Робота першого етапу проводилась над виконанням таких базових завдань, які стосувалися вивчення формування нормативно-правового забезпечення експерименту, проведення теоретичних досліджень проблеми в науково-методичній та психолого-педагогічній літературі, обґрунтування її актуальності, визначення теми, мети, гіпотези, основних завдань в експериментальній роботі, сфери освітнього простору експерименту та суб’єктів-учасників експериментального дослідження, структури навчально-виховного середовища. Організатори цього наукового – практичного починання уже розробили ідеї структурних підрозділів експерименту, до участі у якому уже залучаються інші навчальні заклади району.

Педагоги району залучаються до роботи у обласних, всеукраїнських семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. У нинішньому навчальному році було забезпечено представництво освітян району на Всеукраїнському батьківському форумі, результатом якого були організація та проведення педагогічних рад та батьківських зборів у Нововоронцовських ЗОШ №1 та №2, що стало ефективним засобом духовного та культурного виховання учнів.

Результативною була робота всіх методичних об'єднань та груп Нововоронцовської ЗОШ №2, Дудчанської ЗОШ, Нововоолександрівської ЗОШ, Любимівської ЗОШ, Гаврилівської ЗОШ. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи з проблем, зросла їх педагогічна майстерність. Велика активність спостерігалася у залучені учнів початкових класів до творчих конкурсів і змагань «Колосок», «Соняшник», «Левеня», яка зросла у порівнянні з минулим роком на десять відсотків.

Вагомим чинником у розвитку методичної роботи кожного навчального закладу стало створення сайтів шкіл та робота по підготовці до підключення в єдину інформаційну систему освіти району. Значних успіхів у цьому напрямку досягли освітяни Хрещенівської ЗОШ, Любимівської ЗОШ, Нововоронцовської ЗОШ №2, Дудчанської, Нововоолександрівської шкіл – садків. Досвід цих навчальних закладів дозволяє планувати подальшу роботу для участі у Програмі інформатизації Нововоронцовського району.

У методичному кабінеті в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів-предметників. Підключення до мережі інтернет дає можливість навчальним закладам послуговуватися матеріалами веб – ресурсу Нововоронцовського відділу освіти та КУ «РМК», сайтів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, управління освіти і науки облдержадміністрації, сайтами КЗ «Херсонська академія неперервної освіти», що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією і методистам, і вчителям і адміністраціям закладів освіти, вчасно знайомитися з новими документами і рекомендаціями.

Помітно зросла кількість публікацій освітян району у фахових виданнях та електронних засобах, авторами яких є Раєвський О.О., Калич Г.М, Жмурська О.А., Шаповалова К.В., Топчій В.М., Квітка О.Г., Довга А.О.

Педагогічний та учнівський колектив Михайлівської ЗОШ взяв участь у 14 екологічних конкурсах міжнародного, всеукраїнського та обласного рівня, творча група цього навчального закладу «Екологія через освіту» співпрацює с Київським національним університетом ім. Т. Шевченка, кафедрою зоології у рамках договору з п’ятирічним терміном. Михайлівські освітяни беруть участь у Всеукраїнському пілотному проекті «Урбанізація довкілля», ними скерована участь учнів в 45 літературних, мовних, художньо – естетичних конкурсах Всеукраїнського та обласного рівня. По кількості отриманих перемог ( за попередніми показниками – 105) учні та педагоги посідають перше місце серед освітніх закладів району.

Діяльність педагогів та учнів Новоолександівської школи –саду оцінена як зразкова в форматі щорічного конкурсу – огляду «Школа Херсонщини». Переконлива перемога в обласному змаганні стала результатом багаторічної праці досвідчених і творчих педагогів, адміністрації школи, яка завжди опирається на науково обґрунтовані дослідження запитів учнівської та батьківської громади села, плануючи далекоглядну стратегію розвитку закладу, яка є стовідсотково оправданою. Школа стала справжньою родиною для багатьох поколінь учнів, соціокультурним центром населеного пункту. У навчальному закладі щороку послідовно розвиваються усі напрямки розвитку освітньої, культурної, спортивної, дослідницької, краєзнавчої, патріотичної, природоохоронної діяльності. На базі закладу успішно проводяться районні семінари, змагання, конкурси. Щорічно педагоги школи –саду беруть участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року».

Заслуговує відзначення і робота освітнього загалу Любимівської ЗОШ. Перемога у обласному конкурсі «Школа сприяння здоров’ю» засвідчує вагомі досягнення адміністрації, педагогів та учнів, які постійно впроваджують методичні інновації у всі аспекти діяльності. Учні закладу є постійними учасниками, переможцями та лауреатами інтерактивних конкурсів різного напрямку, районного та обласного етапу учнівських наукових робіт.

Творчим підсумком роботи гуртківців та їх керівників став фестиваль «Ми діти твої, Україно!», який зібрав талановитих школярів та їх педагогів із усього району. Організаційний комітет заходу нагородив подарунками усіх школярів, які взяли участь у фестивалі. Цінними подарунками також були нагороджені керівники гуртків, студій, творчих колективів, команд – переможців змагань та конкурсів районного та обласного рівнів. У фойє будинку культури були розміщені експозиції виставок виробів прикладного мистецтва, які виклали надзвичайний інтерес у гостей та учасників фестивалю

Методисти Нововоронцовського районного методичного кабінету протягом навчального року відвідали усі навчальні заклади району, надаючи рекомендації та методичну допомогу. Ними було розроблено пакет методичних рекомендацій для організації літнього відпочинку та оздоровлення в навчальних закладах та КЗ «ДОТ ім. І. Бережного»

КУ «РМК» використано різні форми контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, тощо. Під час здійснення контролю за рівнем викладання навчальних предметів використовувалися діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп'ютера, проводились моніторинг навчальних досягнень Аналіз результатів такого контролю знаходить відображення у відповідних наказах по відділу освіти, рішеннях методичної ради РМК.

Поряд з цим методична робота в навчальних закладах району має свої недоліки. Перш за все – це відсутність методичної стратегії по підготовці учасників конкурсів і змагань обласного та Всеукраїнського рівня. Внаслідок чого маємо низькі показники за результатами участі в обласних олімпіадах та конкурсі – захисту учнівських наукових робіт. Вимагає значного покращення і робота керівників по виявленню, вивченню та узагальненню передового педагогічного досвіду, організації експериментальної та проективної роботи. Недостатньо організована робота методичного супроводу з допрофільного та профільного навчання, робота з обдарованими дітьми.

Вимагає уваги робота з організації інклюзивної освіти та надання якісних освітніх послуг учням з обмеженими можливостями.

Недостатньо вивчені можливості навчальних закладів по впровадженню дистанційного навчання та використання комп’ютерного парку закладів та учнів для піднесення рівня навчання у відповідності зі світовими стандартами.

Недостатньо з боку заступників з навчально – виховної роботи проводиться методичний супровід підготовки до атестації освітян, що не дозволяє їм отримати об’єктивну оцінку своєї діяльності напередодні засідання комісії другого рівня. Багато помилок допущено при плануванні проходження курсової перепідготовки.

Тому, проаналізувавши організацію методичної роботи в закладах освіти району, створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації, координації діяльності шкільних методичних кабінетів при н

Кiлькiсть переглядiв: 1